вторник, 9 октября 2012 г.

У вересні "Комсомольская правда в Украине" - лідер з розміщення "джинси"


Газета “Комсомольская правда в Украине” у вересні стала лідером з розміщення матеріалів з ознаками замовності. Рівень «джинси» у виданні вже другий місяць тримається на 20% від загальної кількості матеріалів. Про це йдеться у звіті з моніторингу "джинси" та неналежного маркування за вересень 2012 року, який проводить Інститут масової інформації.

Погіршилась ситуація в газеті «Факти» - рівень «джинси», в порівнянні з серпнем, зріс. У серпні він сягав 59 матеріалів, а вже у вересні рівень замовних матеріалів зріс до 72, до того ж кількість комерційних замовних матеріалів вже три місяці тримається на сталому, досить низькому, рівні – 12-15 матеріалів на місяць.

У «Коментарях» у вересні було виявлено три матеріали з ознаками замовності, всі мали політичний характер. Два матеріали стосувалися губернатора Дніпропетровщини Олександра Вілкула, а один - видобутку газу на Чорноморському шлейфі. Варто зазначити, що матеріали про Чорноморський шлейф були надруковані практично у всіх виданнях, що моніторяться.

У вересні експерти ІМІ визначили один матеріал в журналі «Корреспондент», який мав майже всі ознаки замовності: матеріал відстоював інтереси однієї особи, а саме губернатора Дніпропетровщини Олександра Вілкула; в ньому безпідставно акцентувалася увага лише на позитивних характеристиках суб’єкта, до того ж у вересні матеріали про Вілкула також були надруковані і в «Коментарях».

Не виявлено «джинси» у вересні в журналі «Український тиждень».

Редакція газети «Сегодня» знайшла спосіб, як уникнути критики за розміщення «джинси». Минулого місяця експертами було зафіксовано 8 замовних матеріалів в газеті «Сегодня», всі ці матеріали були розміщені в рубриці «Новости регионов». Дана рубрика у вихідних даних газети не значилась як рекламна. Проте вже у вересні ця рубрика була внесена до рубрик, під якими друкуються рекламні матеріали. Нагадаємо, що в виданні є цілий перелік рубрик, які розміщуються на правах реклами, а саме: «Официально», «Точка зрения», «Новости кампаний», «Открытое письмо», а тепер і «Новости регионов».

Нагадаємо, згідно Закону України "Про рекламу" рекламні матеріали мають бути марковані словами "Реклама" або "На правах реклами".

Неналежно марковані матеріали у вересні були виявлені у всіх шести виданнях, що моніторяться ІМІ.
Матеріали з ознаками замовності були виявлені у чотирьох Інтернет-виданнях, що моніторяться ІМІ, і всі вони були політичного характеру.

Моніторинг проводиться за підтримки Інтернюз Нетворк. Моніториться 6 загальнонаціональних друкованих видань («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Сегодня», «Корреспондент», «Коментарі» та «Український тиждень») та 4 Інтернет – видання («УНІАН», «Лівий берег», «Обозреватель», «Лига»).

Комментариев нет:

Отправить комментарий